مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 آذر 1401 ساعت 09:152022-11-25اقتصادي

فارس من| 2 عامل طولانی شدن فرآیند واردات خودرو از زبان وزیر صمت


وزیر صنعت، معدن و تجارت، با بیان اینکه یک میلیارد دلار برای واردات خودرو پیش بینی شده است، گفت: ضرورت انعقاد مجدد قرارداد توسط واردکنندگان خودرو با طرف های تجاری و شرط انتقال فناوری از عواملی است که واردات خودرو را زمان بر کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، یکی از هشت فرمان رییس جمهور برای تحول در صنعت خودرو که اسفند 1400 صادر شد، به رفع ممنوعیت واردات خودرو اشاره داشت.

  رییس جمهور با توجه به مشکلاتی که در حوزه خودرو وجود داشت در بند 4 فرمان هشت ماده ای به رفع شائبه انحصار تاکید کرد و بر این اساس در این بند از فرمان 8 ماده ای ذکر شد که به منظور افزایش رقابت پذیری و رفع شائبه انحصار، متناسب سازی قیمت خودرو و جبران کمبود تولید به میزان مورد نیاز بازار، موانع قانونی و اجرایی واردات خودرو در سال 1401، حداکثر ظرف 3 ماه آینده رفع شود.

  براین اساس، برای توقف واردات خودرو پس از 4 سال اقداماتی آغاز شد و در نتیجه وزیر صنعت، معدن و تجارت در 21 اردیبهشت اعلام کرد که واردات خودرو در دولت به تصویب رسید.

  پس از مصوب شدن واردات خودرو نیز باید شرایط واردات خودرو  تعیین می شد که مشخص شدن شرایط واردات خودرو بستگی به آیین نامه واردات خودرو داشت که این آیین نامه نیز بعد از چند ماه رایزنی بین دولت و مجلس در نهایت در 26 مرداد ه به تصویب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس من| 2 عامل طولانی شدن فرآیند واردات خودرو از زبان وزیر صمت

فارس من| 2 عامل طولانی شدن فرآیند واردات خودرو از زبان وزیر صمت